Ocean Space Media: Fra manuelt arbeid til en automatisert og integrert løsning med Infosoft

Ocean Space Media: Fra manuelt arbeid til en automatisert og integrert løsning med Infosoft

Ocean Space Media er en mediebedrift med flere publikasjoner og avdelinger i ulike land som har opplevd betydelige gevinster etter å ha implementert en fullintegrert løsning fra Infosoft.

Daglig leder Christian Lawley deler her noen av sine erfaringene om reisen fra manuelle prosesser til en sømløs og automatisert løsning. 

Utfordringene før Infosoft-løsningen

Før implementeringen sto Ocean Space Media overfor tidkrevende manuelle prosesser. Før ERP-integrasjonen måtte teamet bruke mange arbeidstimer på å registrere bilag og innbetalinger manuelt. 

  • Jeg vil anslå at vi brukte rundt 15 timer i måneden på å manuelt registrere betalinger inn i ERP systemet. Dette førte til økt risiko for feil og unødvendig ressursbruk. Med tre ulike selskaper, flere avdelinger og publikasjoner under samme paraply var det tydelig at vi trengte en mer effektiv løsning, forteller Christian. 

Hvorfor valget falt på Infosoft 

Etter å ha vurdert flere alternativer, ble Infosoft valgt som leverandør i slutten av 2023. Systemet skilte seg ut med sin helhetlige tilnærming og moderne teknologi. 

  • Infosoft-løsningen sjekket av 9,5 av 10 punkter vi var på jakt etter. Det var avgjørende for oss å ha et totalsystem som kunne håndtere storkundeavtaler og rammeavtaler. Vi ønsket at det skulle være enkelt i bruk, og at vi enkelt kunne hente ut rapporter, forteller Christian.

En annen stor fordel var muligheten for ERP-integrasjon mot 24Seven Office. 

  • Vi ser at noen at noen av våre kunder får verdi av å få en sømløs integrasjon inn i ERP systemet. Derfor har vi gjort et prosjekt med spesialistene i iizy for å på plass standardintegrasjoner med de fleste ERP-systemer, sier Thomas Isegg i Infosoft. 

Implementeringsprosessen gikk raskt og smertefritt, med god støtte fra Infosofts team.  

Tre menn som står foran en Ocean Space Media-vegg

Fremtidige muligheter med Infosoft 

Med den nye løsningen på plass ser Ocean Space Media frem til å utvikle nye rammeavtaler og styrke abonnementstilbudene sine.  

  • Infosoft-løsningen er ikke bare en investering i dag, men også en løsning som lar oss vokse i fremtiden. Vi kan tilby våre kunder en bedre hverdag, samtidig som vi forenkler vår egen, sier Christian. 

Mens abonnenter på blader en til en er i nedadgående trend, er online-abonnementer og bedriftabonnementer på vei opp. Med Infosoft kan Ocean Space Media bedre håndtere ulike typer abonnementer.  

  • Vi satser på rammeavtaler, i stedet for 1 til 1 salg, for å kunne skalere. Med Infosoft kan vi enkelt håndtere slike typer avtaler, sier Christian. 

I tillegg har systemet gjort det enklere å hente ut rapporter og administrere data for de tre selskapene og seks magasinene som Ocean Space Media håndterer, både i Norge og Danmark. 

En anbefaling til andre 

Når Christian blir spurt om han vil anbefale Infosoft til andre, er svaret klart: 

  • Absolutt. Dette er en løsning som gjør arbeidsdagen enklere, reduserer risikoen for feil, og gir deg muligheten til å vokse med et solid system i ryggen, sier han og fortsetter.
  • Vi vurderte på et tidspunkt å utvikle noe av dette selv, men nå føler vi at vi har fått det beste fra begge verdener. Vi har fått noe som oppleves som egenutviklet for oss, samtidig som det er et annet team bak som pusher på for videre utvikling. 

Med Infosoft på laget har Ocean Space Media funnet nøkkelen til en mer effektiv og automatisert hverdag. 

Ønsker du en tilsvarende løsning som Ocean Space Media?

Ta kontakt oss for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe din bedrift med å effektivisere prosessene dine.

Interessert i å lese mer? 

Last ned vårt whitepaper, som dykker mer ned i emnet og gir eksempler.

whitepaper-blog-cta-no
Oppdag de smarte hemmelighetene bak vellykket abonnementssalg! Last ned vårt gratis whitepaper nå og få eksklusiv innsikt og strategier for å øke abonnementsveksten.