Nye dashboards gir full oversikt 

Nye dashboards gir full oversikt 

Infosoft har lansert oppdaterte KPI-dashboards, utviklet i tett samarbeid med kundene. 

Kontinuerlig produktutvikling

Det har lenge vært god rapportfunksjonalitet i Info-Subscription, men kundene ønsket et mer oversiktlig dashboard med de viktigste KPI-ene. 

I fjor lanserte Infosoft sitt første dashboard, og ga kundene bedre innsikt i virksomheten. 

  • Rask og presis informasjon er avgjørende. Derfor lanserte vi dashboards, og derfor har vi nå videreutviklet de basert på brukernes tilbakemeldinger, sier Thomas Isegg, CCO i Infosoft. 

Enkel oversikt over dine viktige KPIer

Kundene ønsket flere og tydeligere målepunkter, og Infosoft har svart med å utvide dashboardene, slik at disse nå viser deg: 

    • Antall abonnenter og brukere
    • MRR (løpende inntekter)
    • Churn/kundefrafall
    • Ordre & kanselleringer
    • Innbetalinger
    • Totalt utestående fakturaer
      Med oversikt over før og etter forfall, markert med tydelig fargekoding i rødt og blått

    • Average Customer Value
      Snittverdien per abonnement

    • Customer Lifetime Value (CLTV)
      Beregnet ut fra kjøpsverdi, gjennomsnittlig kjøpsfrekvens og forventet levetid

Dashboardet bygger på enkle og tydeligere grafer, kombinert med intuitiv fargekoding. 

  • Våre kunder kan ta et raskt blikk på dashboardet og få et godt bilde av hele “butikken sin”, sier Isegg. 

Erfaringer fra Akers Avis Groruddalen

En av kundene som har tatt i bruk de nye dashboardene, er Akers Avis Groruddalen. Daglig leder, Øystein Kielland, forteller at avisen raskt merket verdien av mer oversiktlige tall.

  • Ja, det er vi fornøyd med. Plutselig har vi mer og nyttigere informasjon. Det er greit å starte dagen med en status over hvordan abonnementsarbeidet ligger an, sier Øystein Kielland.

Med fargekodene blir det enklere å se hvordan man ligger an. 

  • Vi passer på å ligge i den grønne sonen. Hvis noen tall havner i rødt, er det lettere å finne årsaken og gjøre justeringer, forklarer han.
groruddalen

Fra tall til handling

En graf som viser utviklingen i nye bestillinger og kanselleringer de siste 30 dagene har også blitt et viktig verktøy.

  • Det er lett å se hvordan vi har ligget an over tid, og vi kan raskt ta tak hvis det er en uheldig trend. Dette er noe vi bruker mye, og alle som jobber i systemet forholder seg til dashboardet. Vi starter gjerne dagen der, sier Kielland.

Bedre beslutninger, bedre drift

Med nye KPIer, tydelig visualisering og praktisk fargekoding gir Infosofts dashboard en mer komplett oversikt over hele »abonnements-butikken«.

  • Vårt mål er at kundene våre skal kunne ta bedre beslutninger, raskere. De nye dashboardene er et viktig steg i den retningen, avslutter Isegg.
post-thumbnail

Interessert i å vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ta kontakt med oss for å få vite mer om våre løsninger.