Stadig flere bruker Vipps til betaling av sine abonnementer
26 juni, 2025

Vipps er ikke bare en betalingsløsning, det er også et verktøy for vekst. Derfor har Infosoft integrert Vipps MobilePay på tvers av våre løsninger i Skandinavia.
Et interessant funn vi ser: Stadig flere abonnementer betales nå gjennom Vipps MobilePay. Bare i perioden januar til april 2025 har Infosoft håndtert 1,17 millioner Vipps abonnementsbetalinger i Norge, tilsvarende nesten 300 000 betalinger i måneden.
Fordeler for både abonnent og bedrift
Vipps og Infosoft skaper verdier både for abonnenten og virksomheten. For sluttbrukeren er betalingsavtaler gjennom Vipps raskt, trygt og lett tilgjengelig. For virksomheter betyr det færre feilede betalinger, høyere konverteringsrate og lavere churn.

Infosoft og Vipps har samarbeidet over tid for å gjøre abonnementsbetaling så sømløst som mulig, og utviklingen fortsetter, til det beste for både avsender og mottaker.
Siste tilskudd fra Infosoft: QR-betaling på fakturaer
Nå kommer det flere nye og spennende funksjoner som vil bidra til en enda bedre kjøpsopplevelse for abonnentene. Et av de nyeste tilskuddene er QR-koder på fakturaer og purringer. Nå kan kundene enkelt skanne QR-koden og betale med Vipps, uten å taste inn KID eller kontonummer. Resultatet? Raskere betaling, færre åpne krav og bedre kundeopplevelse.
Infosoft sørger for at purringene ikke bare sendes, men faktisk betales, og helst med én gang.
Ny funksjon i Vipps: Automatisk oppdaterte kort
En Vipps-funksjon som ble lansert tidligere i år er at bankkort automatisk oppdateres i den oransje appen, både for privat og bedrift.
Det betyr at dersom bankkortet er i ferd med å utløpe, så trenger du ikke lenger selv å skifte det ut manuelt i Vipps, nytt kort hentes automatisk fra banken.
Dette gir enda høyere konvertering, fra allerede sterke tall.
Unntakene er hvis kortet er mistet, stjålet, sperret eller hvis brukeren bytter bank. I disse tilfellene må brukeren selv legge inn det nye kortet i Vipps.
Sammen jobber Infosoft og Vipps for at det skal være så enkelt som mulig for abonnenten å betale, samtidig som det skal være enkelt for bedriften å ta betalt.